Лондон часів Вікторіанської епохи, усім відомі персонажі Чарльза Дікенса та Артура Конана Дойла, Шерлок Холмс проти професора Моріарті, війна лордів за контроль над містом та Фейгін, який хоче принести суцільний хаос — це все світ гри Nanty Narking від Мартіна Воллеса!

Дія гри відбувається у вікторіанському Лондоні, гравці розміщують своїх Агентів та Будівлі в місті за допомогою розіграшу відповідних карт Дій. Кожна карта унікальна. Карти оживляють гру, оскільки вони зображують відомих персонажів, які з'являлися в різних художніх творах.

Правила порівняно прості: зіграйте карту і виконуйте те, що на ній вказано. Здебільшого карти мають декілька дій, і ви можете зробити деякі або всі ці дії. Певні карти також дають змогу вам грати одразу наступні карти, створюючи цілі ланцюги з різноманітних дій. На початку, гри кожен гравець отримує таємну особистість із конкретними умовами перемоги, а це означає, що Ви ніколи не можете бути впевнені, що потрібно зробити іншим гравцям для перемоги. Вам потрібно розсудливо виконати свою мету, намагаючись також перешкодити іншим перемогти!

Особливості Nanty Narking

• Атмосферні компоненти гри.
• Легкі для засвоєння правила гри.
• Швидкий та напружений ігровий процес із сильною взаємодією.
• Велика варіативність завдяки розширенню для досвідчених гравців.
• Відомий усім світ гри, який бездоганно перетинається з ігровою механікою.

Ігровий процес.

На початку гри кожен із гравців розміщує одного зі своїх Агентів (які представлені дуже різними та неймовірно детальними фігурками, хоча всі вони механічно однакові в ігровому відношенні) у три початкові місця Челсі, Сіті та Іст-Енд. На решті мапи зображено різні інші райони Лондона, яких загалом дванадцять. У цих трьох початкових районах ви також розташуєте Маркер проблем, який вказує на невдоволення, яке генерують суперницькі фракції, які змагаються за контроль у районі. З цього моменту хід гри починається з першого гравця. Під час кожного свого ходу, активний гравець має змогу розіграти одну карту дії з 5, що в нього є (але 1 це не ліміт при певних умовах зіграних карт). Кожна карта має один або декілька символів, а багато з них мають текст, що описує особливий ефект.

Ключем до цієї гри є вивчення того, як працюють карти Дій. Майже на кожній карті вгорі є один або кілька символів. Ці символи вказують вам, які дії ви можете робити та в якому порядку. Коли ви граєте карту Дій, ви можете виконати деякі, жодну або всі вказані дії. На картах ви побачите зображення черепів, циліндрів, будівель, монет та інші елементи, що, своєю чергою, призводить до таких дій, як вбивство суперників, розміщення Агентів, побудову споруд (що також мають вартість), отримання капіталу або, якусь індивідуальну дію. Зазвичай дії досить просто виконувати та вони часто дають гравцю унікальні та цікаві переваги. Наприклад, деякі дають змогу гравцеві взяти одну або декілька карт у супротивника, тоді як інші карти дозволяють обмінятися картами з опонентом. Існують також Випадкові події, які змушують гравця витягувати карту з колоди подій та застосовувати (зазвичай, погані) наслідки, що описані в карті.

Остаточний символ на певних картах показує розміщення наступної карти — це, мабуть, найважливіший символ, оскільки він дозволяє гравцям розігрувати карти одна за одною, цілим ланцюгом, якщо на це вистачає потрібних карт.

Як було вказано раніше, усі карти унікальні та характеризують собою відомого літературного, та не тільки, персонажа часів вікторіанської епохи.

Маркери проблем є досить важливими механізмом у грі, коли мова йде про визначення того, що гравці можуть і не можуть робити. Щоразу, коли Агент додається у місто до району, де вже є інший Агент, Маркер проблем також має бути доданий до того ж району (припускаючи, що там його ще немає). Але коли Агент буде видалений із цього району (він може перейти до сусіднього району або бути вбитим іншим гравцем), якщо там є Маркер проблем, він негайно буде видалений з цього району (навіть якщо там усе ще присутні Агенти-суперники.) Будівлі не можна розміщувати в місцях, де є Маркер проблем, тоді як вбивства можуть відбуватися виключно в районах с Маркером проблем. Є ще декілька речей, на які впливають Маркери проблем, наприклад, умовою перемоги Фейгіна є наявність певної кількості їх у місті та навіть існує випадкова ймовірність бунту в місті, який може закінчити гру, якщо буде достатньо Маркерів проблем у різних районах міста.
Гра закінчується, коли гравець досягає умов перемоги щодо своєї персональної карти Особистості. Наприклад, професор Моріарті мусить бути присутній Агентами у вказаній кількості районів, лордам треба утримувати під своїм контролем вказану кількість районів, а Шерлоку Холмсу треба просто зробити так, щоби закінчилася колода карт та ніхто до цього не виграв!

Розширені варіанти гри.

Для досвідчених гравців, гра пропонує розширену версію, де кожен окремий Агент та Будівля наділяється індивідуальною властивістю. Також ви знайдете Класичні та Альтернативні карти Особистості, які видозмінюють умови перемоги для різних персонажів у грі та також знайомлять Вас із новими цікавими Особистостями, яких ви не зустрінете в базовій грі. Гра відмінно масштабується для будь-якого складу гравців — тут вам буде й запекла дуель так і напружена війна за райони на трьох чи чотирьох гравців із безліччю варіантів стратегій.

Видавець гри в Україні - видавництво "Нова Ера", гра друкується в Польщі разом зі світовим накладом.

P.S

Думаю багато з нас хто чув про Discworld: Ankh-Morpork (Плаский світ: Анк-Морпорк) від Мартіна Воллеса. Nanty Narking (Нанті Наркінг) — це прямий аналог цієї гри від того ж автора з виправленнями помилками та перенесенням дії гри в Лондон часів Вікторіанської епохи з відомими всім із дитинства персонажами класиків художньої літератури. Перенесені у світ літератури Дікенса й Дойла (які надихнули сера Террі Пратчетта на створення романів у світі Анк-Морпорка), ігрові карти тепер прив’язані до реальних і вигаданих персонажів та локацій Лондона, фігурки створені по образах справжніх жителів столиці Англії того часу. Після ретельного аналізу натхнень сера Террі Пратчетта, які були знайдені та ідентифіковані в історичній англійській літературі, усі ігрові місця, події та персонажі нової гри є аналогами тих, що використовувалися в грі «Анк-Морпорк». Таким чином, гра може порадувати своїх шанувальників і одночасно захопити ширше коло людей, котрі цікавляться історією та літературою вікторіанського періоду.

Чому саме назва "Великі сподівання"? Ми взяли цю назву з однойменного твору Ч. Дікенса, у цьому творі "Мішенню критики автора стають порожнє і часто безчесне (але забезпечене) життя джентльменів, яке протиставляється великодушному і скромному існуванню простих трудівників, а також манірність і холодність аристократів." Саме це і можна спостерігати у грі, що показує нам, яких хаос спричиняє велике вікторіанське місто, в котрому кожен герой, від простого хлопця до лорда-багатія, намагається знайти відбиття своїх власних амбіцій та сподівань.

Також пропонуємо прочитати чудовий огляд гри на сайті "Теорії гри" за наступним посиланням:
https://www.tg.in.ua/articles/nanty-narking-oglyad-gri (Нанті Наркінг)